Naturskyddsföreningens verksamhetsberättelse och årsredovisning 2023

Klimatkrisen är akut, men istället för att bromsa och vända om så fortsätter vi med ökad hastighet åt fel håll. Regeringens politik leder till ökade utsläpp. Det är mycket allvarligt med tanke på att budskapet från vetenskapen är så tydligt – utsläppsutrymmet för att klara Parisavtalets 1,5 grader är snart slut.

Naturskyddsföreningen behövs nu mer än någonsin. För Sverige har fortfarande möjlighet att dra på sig ledartröjan igen och växla upp. Vi kan visa att klimatomställningen som krävs är möjlig och att den går att förena med en god utveckling och ett gott liv. Sverige har fantastiska förutsättningar att bli det goda exemplet som inspirerar och motiverar.

Verksamhetsåret 2023 sammanfattat på film

I filmen nedan får du en bild av Naturskyddsföreningens verksamhet under 2023.

c_D3LHJk9Ys poster image
skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!