Ett medlemskap med kraft att förändra

Vi behöver dig som vill ge naturen en röst och som vill se en miljöpolitik som tar naturkrisen på allvar.

Varför ska jag bli medlem?

Miljöfrågan är mer akut än någonsin. Trots det ser vi en svensk politik som inte tar natur- och klimatkrisen på fullt allvar. Det görs fortfarande långt ifrån tillräckligt för att skydda vår värdefulla natur och bromsa de klimatförändringar som vi människor orsakar. Konsekvenserna syns allt oftare i vårt samhälle, med extrema väderhändelser, svåra skogsbränder och hotade arter.

Ju fler medlemmar vi är, desto mer kan vi påverka!

I över 100 år har vi kämpat för naturen och vunnit många viktiga miljösegrar. Visste du till exempel att vår insats räddade pilgrimsfalken från utrotning? Eller att vårt arbete har bidragit till att vi har en allemansrätt i Sverige? Att vi är många som står upp för miljön och klimatet är avgörande när vi ska påverka makthavare att ta ansvar för klimat och natur.

Som medlem är du med och bidrar till:

• att höja rösten för natur och miljö.
  • att påverka beslutsfattare och lagstiftning.
  • att vi kan fortsätta sprida kunskap och engagera.

Ditt medlemskap och engagemang betyder att vi kan fortsätta – ännu starkare.

En igelkott bland höstlöv.

Vad får jag som medlem?

Utöver det värdefulla stöd som ett medlemskap innebär får du som medlem bland annat:

• Gratis aktiviteter – från naturvandringar till workshops och möjlighet att bli ideellt aktiv.
  • Tidningen Sveriges Natur – landets största natur- och miljötidning fem gånger per år.
  • Förmånliga priser på att hyra våra stugor runt om i landet, 10 procent rabatt på resor med SJ och rabatt på juridisk rådgivning och hjälp med att skriva testamente.
  • Mer för dig som är medlem

Hur blir jag medlem?

Att bli medlem i Naturskyddsföreningen är enkelt och tar bara någon minut.

Vad betalar jag för ett medlemskap?

Ett medlemskap kostar:
30 kr/månad eller 360 kr/år
16 kr/månad eller 195 kr/år för dig under 26 år
35 kr/månad eller 420 kr/år för ett familjemedlemskap.

Vårt arbete är helt beroende av gåvor

Stöd gärna arbetet med en extra gåva om du vill och kan. Det gör du genom att fylla i ett högre gåvobelopp än medlemsavgiften i formuläret.

Vad händer när jag blivit medlem?

Som medlem är du en viktig del av en stor folkrörelse som står upp för natur och miljö! Inom några dagar från att du registrerar dig får du ett välkomstmejl där du ser ditt medlemsnummer och vilken krets du tillhör. När din första betalning kommit in får du även ett fint välkomstpaket skickat till dig.

Utöver ditt medlemskap är du välkommen att engagera dig inom natur- och miljöfrågor till den grad som passar dig bäst, här kan du läsa mer om olika sätt att engagera sig på som medlem.

Möt en medlem

SZ-usZJebLw poster image

Stillbildsfoton: Jimmie Lindell.

När Linda Gustafsson fick höra att giftiga muddermassor skulle dumpas i skärgården tog hon saken i egna händer. Tillsammans med människor på öarna skapade hon en namninsamling och skrev en debattartikel. Klicka på play för att lyssna till när Linda visar oss hur havet mår nu, efter att planerna har stoppats.

Fler sätt att stödja på:

blomma, bi, grön, sommar, pollinering, klimat, biologiska mångfalt, natur, solig, gul

Ge en gåva

Stöd arbetet med en gåva för natur och miljö, eller välj ett speciellt område du brinner lite extra för.

sjöar, funärsdalen, tobias sjö, solnedgång, sol, landskap, flygfoto,

Stöd som företag

Gör världen bättre genom att ge en företagsgåva, bli stödföretag eller samarbetspartner.

Soluppgång över vatten.

Bli medlem för livet

Stöd Naturskyddsföreningen med ett livslångt medlemskap.

Mer information om medlemskap:

ekorre,ekorrar,däggdjur,gnagare,gran,granar,barrträd

Frågor och svar om medlemskap och gåvor

Växter, Ängsblommor, Rödklöver, Klöver, Blomma, Blommor

Hit går pengarna

humla, ljung, blomma, pollinering, pollinerare,

Mer om ditt medlemskap

Två personer på skogspromenad, bakifrån.

Hur vi behandlar personuppgifter