Rapportlansering: Låt skogen leva – ett hållbart nyttjande av den svenska skogen

Rapportlansering 17 mars. Naturkrisen i den svenska skogen är akut. Det visar en granskning som Naturskyddsföreningen genomfört och som presenteras i en ny rapport. Dagens skogsbruk måste ställas om i grunden. Skogspolitiken och lagstiftningen kring skogen måste reformeras.

Välkommen på rapportlansering 17 mars!

På seminariet lanseras Naturskyddsföreningens rapport: Låt skogen leva – ett hållbart nyttjande av den svenska skogen. I rapporten visar Naturskyddsföreningen hur omställningen till ett naturnära skogsbruk kan och bör se ut.

När: 17 mars kl 9.00 - 10.00

(Registrering och smörgås från kl. 8.30)

Plats: Seminariet hålls på Åsögatan 115 i Stockholm, vi bjuder på kaffe och smörgås.

Lanseringen sänds även live och kommer dessutom gå att se i efterhand på Youtube. Du väljer i anmälan om du vill närvara på plats eller digitalt.

• Johanna Sandahl, ordförande Naturskyddsföreningen
  • Linda Petersson, sakkunnig skog Naturskyddsföreningen
  • Tord Snäll, professor SLU ArtDatabanken
  • Katarina Eckerberg, professor emerita i statsvetenskap Umeå Universitet
  • Ellen Nystedt, styrelseledamot Skogens mångbruk
  • Per Haraldsson, kommersiell chef och hållbarhetsansvarig Byggmax
  • Louise Karlberg, moderator, avdelningschef Skog och jordbruk Naturskyddsföreningen

Låt skogen leva

Det intensiva skogsbruket i Sverige hotar många av skogens djur, växter och svampar. Sveriges politiker måste agera. Var med och påverka du också!

Gillas av 5