Gör en insats för havet och Artdatabanken – bli marin faunaväktare!

Naturskyddsföreningen vill vi slå ett slag för att samla in kunskap till Artdatabanken om sjöstjärnor, kräftdjur och andra marina djurs utbredning och miljöer. Gillar du dykning? Var med och gör skillnad!

Om du gillar dykning och vill göra en insats för kunskapsinsamlingen om marina djur i sommar så kan du bli marin faunaväktare! Artdatabanken, som är en centrumbildning på Sveriges Lantbruksuniversitet och en av Naturskyddsföreningens samarbetspartners, har ett projekt som samlar in information om förekomst och miljö av ett urval arter av sjöstjärnor och kräftdjur på den svenska västkusten. Projektet som pågått sedan 2018 har bland annat hittat rödlistade arter på platser där man tidigare inte visste att de fanns.

Artdatabanken behöver din hjälp

Kontakta projektets koordinator på Artdatabanken för att få instruktioner och tryckt informationsmaterial. Hitta kontaktuppgifter och läs mer om projektet på Artdatabankens webbplats.

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!