FÖretag

Våtmark

Välkommen att beställa årets bok Våtmark av Anna Froster

Våtmark

Våtmark är en reportagebok som skildrar svenska våtmarkers långa resa, från älskade slåttermarker till bespottade träsk – och vidare till att plötsligt komma ut som klimathjältar.

Boken är skriven av Anna Froster med bilder av Patrik Larsson och Roine Magnusson. Den skildrar våtmarkens historiska utveckling i form av en nutida resa mellan högmossar och lökgrodsvatten, rikkärr och rättegångssalar. I samtal med aktivister, forskare, bönder, byråkrater, biologer och Sveriges mest idoga våtmarkstrampare. Allt i jakt på kärnan – våtmarkernas hjärta.

Som företag kan ni beställa flera exemplar av boken till ett förmånligt pris. Våtmark är en perfekt julklapp till både medarbetare och kunder.

"Våtmark" finns att beställa till ditt företag från och med 10 september 2024.

Våtmark är årets bok 2024

Våtmark är årets bok 2024, en reportagebok om den blöta grunden för mänsklighetens överlevnad, och om hur den svarta storken blev av med jobbet som budbärare från dödsriket. Om varför en stor andel av Sveriges bäckar ligger levande begravda under betonglock, varför hemlöst vatten blir farligt och varför man ska vända när man ser klyvbladsvitmossan.

Om författaren

Anna Froster är biolog, journalist och författare, med utsikt över Hornborgasjön från skrivbordet. Hon skriver om natur och miljö sedan 2008, bland annat för Sveriges Natur, och har sedan tidigare har gett ut tio böcker.

Ja tack, vi vill beställa årets bok!

Fyll i uppgifterna som gäller för er företagsbeställning här nedanför. Bra att veta:

• Boken kommer in i lager och levereras i vecka 41.
  • 5–25 st böcker: 220 kr exkl. moms och frakt (Vill ni beställa 5 böcker eller färre hänvisar vi till vår webbutik).
  • 26+ st böcker: 210 kr exkl. moms och frakt. (Bokmoms ligger på 6 procent)
  • Vi skickar böckerna mot faktura med 20 dagars betaldatum så det ska vara enkelt att göra beställningen.
  • Porto tillkommer på beställningen och läggs på fakturan. Pris varierar beroende på fraktsätt.
  • Har ni några speciella önskemål, fyll i dem i meddelandefältet på nästa sida.

När du lämnat dina uppgifter kommer de att behandlas av Naturskyddsföreningen. Du har rätt till information om hur dina personuppgifter behandlas och kan läsa mer om det här.