Välkommen till Naturskyddsföreningen

I mer än hundra år har vi stått upp för naturen. Det är genom kunskap, envishet och många engagerade medlemmar som vi kunnat skapa verklig förändring. Ditt engagemang är betydelsefullt och gör stor skillnad. Tack!

pY15qqSFkGg poster image

Vår vision är att skapa en hållbar framtid på en frisk och levande planet. I vår strävan att uppnå detta arbetar vi dagligen med att påverka politiker, makthavare och lagstiftning samt genom att folkbilda. Vi har en lång historia av segrar bakom oss men mycket mer måste till för att vår vision ska bli verklighet. Det är därför som vi fortsätter att utbilda, påverka och engagera. Ditt medlemskap och engagemang betyder att vi kan fortsätta – ännu starkare.

Följ vårt arbete i sociala medier

Om du vill få information och uppdateringar kring vårt arbete är du välkommen att följa oss på till exempel Facebook och Instagram. Där delar vi med oss av spännande nyheter, kampanjer, namninsamlingar, rapportsläpp och kommande föreläsningar.

Du får rabatt på resor med SJ

Vi värnar om den hållbara resan och tycker såklart att tåg ska gå före flyg. Därför får du som medlem i Naturskyddsföreningen 10 procent rabatt på tågresor med SJ när du bokar din resa via dina medlemssidor (kräver inloggning med bank-id). Alla resor med SJ är märkta med Bra Miljöval och bistrovagnarna är KRAV-märkta.

Det här kan du göra som medlem:

suddig,sol,grönska

Diskutera i vårt medlemsforum

I Naturkontakt kan du prata med andra medlemmar och hitta all medlemsinformation du behöver.

spindelnät,spindel,nät,nätverk,grön

Gå med i ett nätverk

Vi har särskilda nätverk av medlemmar som alla brinner för samma sak.

Vi finns på din ort

Kontakta din lokala förening – engagera dig där du bor.

Stugan i Aktse.

Hyr en stuga

Som medlem i Naturskyddsföreningen har du förmånen att kunna hyra våra stugor som finns runt om i landet.

Uggla

Medlemsrabatter

Några av företagen som Naturskyddsföreningen samarbetar med erbjuder förmåner till föreningens medlemmar. Här kan du hålla utkik efter nya erbjudanden.

Vi är Natursnokarna!

Rädda en groda, följ ett rävspår eller håva smådjur i sjön – gå med i Natursnokarna som är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet!

Fler sätt att stötta oss på:

Bli månadsgivare

Miljön kan inte förbättras över en natt! Som månadsgivare ger du oss möjlighet att arbeta långsiktigt med vårt miljö- och klimatarbete.

Puktörneblåvinge, blå fjäril på grässtrå.

Ge en hyllningsgåva!

Vi har hyllningsgåvor som passar för de flesta tillfällena i livet. Alla hjärtans, fars eller mors dag och födelsedagar till exempel, bröllop och studenten m.m.

Barn, skogsstig, lek, testamente, insamling,

Testamente för miljön

Gåvor och testamenten har stor betydelse för vårt långsiktiga arbete för att rädda naturen, skydda människors hälsa och främja global solidaritet.